Laat je bedrijf opvallen

Natuurlijk wil je altijd opvallen met je bedrijf. Voor zowel nieuwe / potentiële klanten als bestaande klanten. Nieuwe klanten zijn natuurlijk altijd welkom, maar in veel gevallen is het beter om de pijlen op bestaande klanten te richten. Dit omdat:

  • Een tevreden klant over je bedrijf praat op een feestje;
    • Je merk wordt hierdoor sterker, want mensen horen van je
    • Wellicht raakt iemand overtuigd en gaat ook producten of diensten afnemen
  • Cross selling
    • Heb je nieuwe producten of diensten? De bestaande klanten hebben eerder iets afgenomen, wellicht kunnen ze ook dit proberen
  • Upselling
    • Is je klant tevreden? Wellicht kun je hem upgraden naar beter producten of diensten
  • Deepselling
    • Hiermee verkoop je hetzelfde product nogmaals aan dezelfde klant

Kortom: blijft je bestaande klanten altijd in de watten leggen.

Meer omzet door een professionele uitstraling

Zodra (potentiële) klanten je bedrijf leren kennen is het belangrijk ervoor te zorgen dat ze deze niet meer zomaar vergeten. Wij raden vaak aan iets opvallends te doen of iets wat niet helemaal klopt. Je zou dit kunnen vergelijken met acteurs. De bekendste acteurs hebben altijd iets opvallends. Bijvoorbeeld een scheve neus, een litteken, opvallende kleur ogen enzovoort. Waarom zou je bijvoorbeeld een A5 flyer bij iemand in de bus gooien? Vaak doen ondernemers dit omdat ze kijken en luisteren naar de verkeerde bronnen. Het is logisch dat grote bedrijven zoals Hema de standaard formaat drukwerk gebruikt, iedereen kent dit bedrijf en is toch wel benieuwd naar die mooie aanbiedingen. Daarnaast is op de meeste websites van drukkers te zien dat dit mooie standaard formaat aanbevolen wordt.

 

Wees uniek en doe juist iets anders dan je concurrenten. De volgende quote heeft mij ook zeker geïnspireerd: "Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg".
Inmiddels heb ik de website van Smartin daarom helemaal omgegooid. Met als resultaat dat er veel meer bezoekers zijn die terugkeren. Bij binnenkomst is een grote animatievideo te zien. Ik kreeg laatst van een andere ondernemer het bericht dat haar kinderen vroegen om het leuke filmpje met de auto's. Zij hebben weer een aantal minuten op de website van Smartin doorgebracht. Dit zijn wellicht niet directe klanten, maar het zijn wel bezoekers die praten over de mooie website die ze gezien hebben.

 

Wat hierin altijd belangrijk is: Zorg voor een professionele afwerking. De website van Smartin zou als een beetje kinderachtig kunnen worden opgevat. Echter is er over alles nagedacht, net als de rest van de website, visitekaartjes, mail-handtekening, enzovoort. Kijk eens naar je concurrenten, zowel de starters, de groeiers als de hele grote jongens. Een professionele en verzorgde uitstraling is simpelweg het halve werk.

 

Wat kan je zelf doen

Ik raad meestal aan om zoveel mogelijk ideeën op papier te zetten. Kijk ook vooral eens naar concurrenten in het buitenland, zij hebben soms al precies hetgeen wat je bedrijf nodig heeft.

Qua het ontwerpen hangt het heel erg af van je eigen creativiteit en je tijd of je budget. Smartin kan uiteraard ook zorgen voor een professionele en verzorgde uitstraling van je bedrijf. Neem gerust en geheel vrijblijvend contact op. 

Werkzaam in heel Nederland

Smartin is werkzaam door heel Nederland. Wij komen graag vrijblijvend langs om je wensen te bespreken en de mogelijkheden door te nemen.

Groningen| Friesland l Drenthe| | Utrecht| Limburg| Noord-Holland| Overijssel| Flevoland | Gelderland | Zuid-Holland | Zeeland | Brabant